Get in touch

555-555-5555

info@telgeakutenfhv.se

Om Oss


Om Företaget



Historik

TelgeAkuten etablerades i Södertälje under våren 1985. Under det första året tillhandahölls Företagshälsovård och Vaccinationer. Idag har vi fler än 500 stora och små företags anslutna hos oss.


Företagshälsovård

Läkare

Johan Hast

Företagsläkare

Specialist i allmänmedicin

Sköterskor

Ulla Norlindh

Företagssköterska


Ingela Roos Kägu

Företagssköterska

Irene Vouti Karlsson

Företagssköterska

Psykolog

Karin Sörhus

Psykolog

Övrig personal

Karin Odell

Sekreterare


Malin Erikkson

Ergonom


Datahantering

På TelgeAkuten följer vi regelverket i Patientdatalagen och EU:s General Data Protection Regulation (GDPR).


GDPR är den nye dataskyddsförordning som börjar gälla inom hela EU den 25 maj 2018 och ersätter då också den svenska personuppgiftslagen. På Attundahälsan ser vi till att dina personuppgifter alltid är skyddade och att behandlingen följer både Patientdatalagen, GDPR samt interna regler och riktlinjer. Vi har utsett ett dataskyddsombud som utför kontroller, informationsinsatser och säkerställer att lagarna följs.


Journalföringen sker alltid utifrån Patientdatalagen och omfattas därmed inte av GDPR.


För mer information, vänligen besök www.datainspektionen.se.

Miljö och Kvalitet

Telgeakuten är kvalitetscertifierat enligt ISO - 9001:2015 och miljöcertifierat enligt ISO - 14001:2015. Vi följer även Region Stockholms miljöprogram samt följer och uppfyller "Krav på Ledningssystem för kvalitet inom svensk företagshälsovård" utgiven av Föreningen Svensk Företagshälsovård.


Verksamhetspolicy

Attundahälsan bedriver företagshälsovård och tillhandahåller familjeläkarmottagning och hälsofrämjande tjänster till privatpersoner. Vår verksamhet ska präglas av kvalitets- och miljötänkande.


  • Våra kunder ska uppfatta vår verksamhet som tillgänglig, personlig och kompetent.
  • Vi ska på bästa sätt tillfredsställa våra kunders behov idag och vi ska ständigt och systematiskt utveckla verksamheten så att vi också möter våra kunders krav i framtiden.
  • Vi ska bemöta enskilda individer med respekt och omsorg.
  • Vår verksamhet ska bedrivas så att miljöpåverkan blir ringa och ohälsa förebyggs. Utifrån en helhetssyn på miljö och hälsa ska vi kontinuerligt begränsa vår miljöpåverkan och vi ska verka för en miljöanpassad kemikalie- och läkemedelsanvändning.
  • Vi ska ta vara på engagemanget hos våra medarbetare, kunder och patienter i kvalitets- och miljöfrågor.
  • Vår verksamhet ska bygga på ständiga förbättringar och vi ska följa lagar, förordningar och andra krav.

En tydlig intern kommunikation ska ge all personal förutsättningar till ett aktivt kvalitets- och miljöarbete. Vid verksamhetsförändringar, investeringar och framtida beslut ska alltid kvalitets- och miljöaspekter beaktas.

Share by: